Jak si připravit nejlépe vstřebatelný vápník doma?

15.02.2015 22:55

Eggshell

Nejlepším zdrojem vápníku jsou vaječné skořápky. Obsahují sice uhličitan vápenatý, kromě toho jsou ale zdrojem fosforu, hořčíku a asi 25 stopových prvků (bór, stroncium, molybden, mangan, měď, síra, selen, zinek atd.), Které tvoří ideální komplex minerálů. Studie revmatologických ústavu v Piešťanech navíc potvrdila, že vaječné skořápky mají pozitivní vliv na zdraví nejen kostí ale i chrupavek. Skořápky by však měly být z domácích chovů, ze slepic, které vědí, co je slunce a tráva, ty mají pevnější, hodnotnější skořápku a neobsahují rezidua různých "obohacených" krmiv.

Když sesbíral větší množství skořápek,  je třeba je očistit  (průsvitnou blanku uvnitř neodstraňujte, obsahuje kyselinu hyaluronovou, glukosamin, chondroitin a kolagen),  povařit v čisté vodě asi 10 minut , aby se odstranily bakterie, nechat volně proschnout a nakonec úplně dosušit v troubě na 200 ° C po dobu 10 minut . Takto vysušené skořápky jsou dokonale suché a křehké, dobře se drtí v hmoždíři nebo semelou v mlýnku na kávu.

Tímto postupem získáte prášek obsahující převážně uhličitanu vápenatého, půl lžičky obsahuje asi 400 mg vápníku.  Na půl lžičky prášku přidáte šťávu z poloviny citronu , zamícháte a necháte stát při pokojové teplotě 6 - 12 hodin (směs bublinky jako šumivá tableta). Reakcí prášku s citronovou šťávou vznikne velmi dobře vstřebatelný kalcium citrát, musí se však užít hned po připravení (neměl by stát více než 12 hodin).

-

Autor:  PharmDr.Diana Leová

Celý článek zde:  http://www.tvojlekarnik.sk/

Zdroj: www.2012rok.sk/wp/

Zpět