Zásadité prostředí v našem těle

autorka: Marie Špačková

Lidské tělo si stále udržuje mírně zásadité prostředí pH 7,35 ve kterém nemůže prosperovat žádná nemoc.

Bohužel, každodenním přísunem kyselinotvorných potravin se pro tělo stává udržení tohoto prostředí stále obtížnější, až se po určité době vyčerpává a unaví.

A tak lidé začnou trpět nerovnováhou vnitřního prostředí, což vyústí v různé chronické nemoci, urychlené stárnutí, nadváha, poruchy soustředění, zapomětlivost, deprese, úbytek svalové hmoty, kardiovaskulární nemoci a rakovinu.

I když všechny tyto projevy většina přijala jako součást běžného života a normální projevy dosažení určitého věku, nic z toho není zapotřebí prožívat, pokud začnete o své tělo se stále zvyšující se láskou pečovat.

Tato péče zahrnuje nejenom určitou disciplínu stravy, ale také myšlení.

Obě složky jsou od sebe neodlučitelné, ale skvělá (čerstvá, živá strava) dokáže do velké míry podpořit změnu myšlení bez velké námahy.

Zato vyživování těla pouze kyselinotvornou stravou procesy v mozku silně blokuje a s tím jde v ruku v ruce velmi problematická změna myšlenkových vzorců a návyků.

 

Co je tedy tou kyselinotvornou stravou?

Přesně to, na čem většina z nás od malička vyrůstala.

Maso, pečivo (i celozrnné), pasterované mléčné výrobky (tedy všechny komerční mléčné výrobky), ryby, vajíčka, cukr, komerční nápoje, káva, čaj, všechno uvařené jídlo (i zeleninové), pečené a smažené, alkohol (kromě organického vína v malém množství), nikotin, drogy, léky, stres.

 

A stravou zásadotvornou?

Většina syrového organického ovoce a zeleniny, většina syrových oříšků a semínek, bylinek a čistá pramenitá voda.

Ale i mezi tímto dokonalým živým jídlem jsou favorité, kteří jsou extra zásadití.

A těmi jsou: divoké byliny (kopřiva, pampeliška, jitrocel, ptačinec, listy bodláků a mnoho dalších.

Dále všechna tmavě zelená listová zelenina- kapusta, špenát, římský salát, hladkolistá petržel, pak choy a další.

Čerstvé fíky, vodní meloun, pomeranč (ten z peckami), grapefruit, citron, bobulovité ovoce, datle, meruňky, broskve, třešně, a jistě se najde i další ovoce, které jednoduše udržuje zásadité pH.

 

Velmi silně zásadité je avokádo- nepřezrálé a v organické kvalitě.

Dále – červená řepa, řapíkatý celer (možná i kořen), mandle, petrželka (naťová), zelené řasy jako spirulína, chlorela, prášek ze zeleného ječmene, šťáva z čerstvé zelené trávy pšeničné nebo ječmenné je téměř zásadotvorná bomba.

Organický, nefiltrovaný, nezahřívaný MED.

 

Proč je vlastně důležité dodržovat zásadotvorný jídelníček – alespoň 80% zásadotvorných potravin – 20% kyselinotvorných?

 

1.Zpomaluje, nebo zastavuje to stárnutí. Takováto strava má velice silný vliv na vizáž fyzického těla- čistá, vypnutá pleť, odstranění celulitidy a nadbytečných kg či dodání ideální váhy, pevné, lesklé vlasy, ladný pohyb a silný příval energie.

 

2. Zabraňuje zmenšování kostní hmoty a ztrátě svalů. Tříletá studie zjistila, že vysoká konzumace ovoce a zeleniny bohatých na draslík zabránila ztrátě svalové hmoty u starších mužů i žen.

 

3. Velmi výrazně snižuje riziko rakoviny a další chronické nemoci.

 

Jak poznáte, že jste překyselení?

Velmi skvělou pomocí k orientaci slouží Indikátorové papírky. Při močení papírek počůráte a zabarvení porovnáte s přiloženým barevnou stupnicí.

 

Běžná jídla jsou kyselinotvorná a lidé za to platí velmi vysokou cenu: kardiovaskulární nemoci, rakovina, deprese, zapomnětlivost, špatné nálady, problémy s pamětí, chronická únava, lámavost a záněty kostí, hormonální problémy a mnoho dalších věcí, které by při zásadotvorné stravě zmizely jako mávnutím kouzelného proutku.

 

 

Mnoho lidí si dnes uvědomuje, že je nutné pečovat o vnitřní prostředí aut a jiných strojů.

Proč si ale myslet, že lidské tělo snese všechen odpad?

Není na čase, přestat plout po povrchu věcí ale podívat se zhluboka do svého nitra?

 

Zdroj pro některé informace: http://www.naturalnews.com/038437_alkaline_diet_healing_energy_levels.html

Zdroj: www.jajsem.com